ثبت شركت
ثبت شركت
ثبت شركت
امروزه ثبت شركت تنها به منظور شناسايي شركتها نيست، بلكه جنبه قانوني به فعاليت مي دهد و افراد حقيقي و حقوقي با آسودگي خيال و با اتكا به رسميت كسب و كار وارد انجام معاملات مي شوند. تمامي مراحل ثبت شركت بايد مطابق قوانين كشور صورت گيرد. به منظور تسريع فرآيند، كسب اطلاعات قبل از ثبت ضروري است. متخصصين ثبت پايتخت به تشريح اطلاعات لازم مي پردازند و به منظور مشاوره تخصصي در اين زمينه مناسب ترين هزينه ثبت شركت را براي خدمت رساني به شما عزيزان در نظر گرفته اند.
مزاياي ثبت شركت:
به رسميت شناختن كسب و كار و حمايت قانوني اعضاء
امكان حضور در مناقصات و مزايده ها
دريافت اعتبارات
تعامل با شركت هاي دولتي و خصوصي
جذب مشتريان بيشتر و در نتيجه سود بيشتر
امكان اعطاي نمايندگي
و …
قبل از ثبت چه اقداماتي بايد انجام داد؟
1- تعيين شركا و توافق ميان آن ها:
بايد شركا، سمت، ميزان سرمايه و آورده آن ها و ميزان درصد سهم هر يك مشخص گردد.
2-مشخص كردن تعداد اعضاء:
با توجه به نوع فعاليت و هدف شركت تعداد اعضاء متفاوت هستند.
به عنوان مثال شركت با مسئوليت محدود بايد حداقل 2 نفر عضو مشخص داشته باشد،
براي ثبت شركت سهامي خاص ، حداقل 5 نفر نياز است كه 3 نفر سهامدار و 2 نفر عضو البدل بايد تعيين گردد.
3- تعيين ماهيت شركت:
شركت ها با توجه به فعاليت خود جزء دسته هاي شركت هاي سهامي، مختلط و …
قرار مي گيرند كه هر كدام مدارك و شرايط خاص خود را براي ثبت دارند،
بنابراين نياز است كه نسبت به هر يك شناخت كافي داشته باشيد.
4- تعيين نام مناسب براي شركت
كارشناسان خبره ثبت پايتخت شما را در اين راستا ياري مي كنند.
راهنماي انتخاب نام شركت
در انتخاب نام، زمان و دقت كافي داشته باشيد تا فرآيند ثبتي شما با مشكل رو به رو نشود.
از اين رو نياز است با قوانين نامگذاري شركت آشنا شويد.
1- اسم شركت بايد ريشه فارسي داشته و لاتين نباشد.
2- تكراري نباشد كه مي توانيد با مراجعه به سامانه ilenc.ir و جستجو از عدم تكراري بودن آن مطمئن شويد.
3- با موازين اخلاقي كشور منافاتي نداشته باشد.
4- نبايد از اسامي شعرا و دانشمندان عصر حاضر استفاده شود.
5- نبايد از اسامي شهدا، ايثارگران و مشابه آن ها كه مرتبط با بنياد شهيد و امور ايثارگران است، استفاده كرد.
5- اسم خاص داشته باشد.
6- در صورت استفاده از اعداد رياضي بايد به صورت حروف نوشته شوند.
7- از اسامي مخفف يا تركيبي از حروف اول چند كلمه نبايد استفاده كرد.
مدارك ثبت شركت
اساسنامه در دو نسخه
اظهارنامه در دو نسخه
صورتجلسه هيئت مديره و مجمع عمومي موسسين در دو نسخه
كپي برابر اصل شناسنامه و كارت ملي اعضاي هيئت مديره، بازرسين و سهامداران
گواهي بانكي مبني بر واريز درصدي از سرمايه در حساب بانكي شركت( با توجه به موضوع شركت)
عدم سوء سابقه و محكوميت اعضاي هيئت مديره، بازرسين و سهامداران
تحويل سند مالكيت شركت
تحويل اصل وكالتنامه در صورتي كه وكلاي شركت امور را پيگيري مي كنند.
تحويل و تكميل فرم تعيين نام بر اساس اولويت
تحويل اصل مجوز فعاليت
اين ها مدارك كلي براي در خواست هستند.
در قانون تجارت، شركت ها به چند دسته تقسيم شده اند كه هر يك براي ثبت، مدارك مشخصي دارند.
از اين رو اطلاعات تكميلي را مي توانيد در مقالات بعدي ما بخوانيد يا از مشاوره تخصصي ثبت پايتخت بهره بگيرد و سپس اقدام به انجام مراحل ثبت شركت كنيد.
مراحل ثبت شركت
پس از تهيه مدارك، با مراجعه به سامانه irsherkat.ssaa.ir و كليك روي پذيرش درخواست ثبت شركت،
صفحه جديدي باز مي شود كه بايد اطلاعات شخص متقاضي از جمله سمت وي بنا به اصيل يا وكيل بودن درج گردد.
در گام بعد اطلاعات شخص حقوقي و 5 نام پيشنهادي براي شركت را به ترتيب اولويت وارد نماييد.
سپس نوع و مدت فعاليت، سرمايه و نشاني شركت قيد گردد.
در مرحله بعد اطلاعات مربوط به نام و سمت شركا و سهم هريك درج گردند.
در گام آخر مراحل ثبت شركت ، اساسنامه و شركتنامه را در سايت بارگذاري كنيد و منتظر بمانيد تا اداره ثبت از شما بخواهد مدارك را براي آن ها ارسال نماييد.
بعد از تاييد و دريافت شماره ثبت بايد آگهيتان شامل: نام شركت،
نوع فعاليت و … را در روزنامه رسمي كشور منتشر كنيد.
چه اقداماتي را بايد بعد از ثبت انجام داد؟
1- درج آگهي ثبت در روزنامه رسمي كشور
2- درج آگهي ثبت در روزنامه كثير الانتشار
3- تشكيل پرونده مالياتي و دريافت گواهي ارزش افزوده
4- اخذ كد اقتصادي
5- پلمپ دفاتر قانوني براي ضبط حساب هاي مالي
اگر موارد ذكر شده انجام نشوند، مشمول جريمه خواهيد شد.
مشاوران و وكلاي ثبت پايتخت با سال ها تجربه موفق شما را در اين امور ياري مي كنند.
ثبت يك شركت چقدر زمان مي برد؟
مدت زمان لازم از اولين مرحله تا درج آگهي در روزنامه رسمي كشور متغير مي باشد،
مرحله اول ثبت نام الكترونيكي، تاييد نام شركت است كه به طور معمول 24 – 72 ساعت زمان مي برد.
در گام بعدي ارسال مدارك براي اداره ثبت است كه بستگي به تحويل سريع مدارك دارد،
از اين رو نمي توان زماني تعيين كرد.
مرحله آخر تاييد صحت و كامل بودن اطلاعات و صدور شناسه و شماره ثبت است،
كه به طور تقريبي اين زمان بين 5 تا 7 روز طول مي كشد.
هزينه ثبت شركت
نمي توان هزينه مشخصي براي ثبت شركت ها تعيين نمود،
زيرا بخشي از اين هزينه ها مربوط به درج آگهي و ارسال مدارك و هزينه هاي ثابت هستند،
بخشي ديگر مربوط به هزينه هاي متغير مي باشد كه با توجه به نوع و ماهيت شركت،
تعداد اعضاء و سرمايه شركتها و ثبت در مناطق آزاد متفاوت مي باشد.
مشاوران ما در ثبت پايتخت به منظور رضايت شما عزيزان تمامي امور ثبتي را با مناسب ترين هزينه ثبت شركت انجام مي دهند.
چه ميزان سرمايه براي ثبت نياز است؟
طبق قانون، حداقل سرمايه براي ثبت شركت سهامي عام ، پانصد هزار تومان
براي شركتهاي سهامي خاص و شركتهاي با مسئوليت محدود، يكصد هزار تومان است.
حداقل سرمايه براي شركت هاي ديگر بدون محدوديت است.